Мрієте про дизель? Бо це економно, потужно й надійно? Мовляв: «Заправив і забув». Звучить досить привабливо. Та хай там як, а деякі дизельні мотори можуть влаштувати справжнісіньке шоу, після якого бензинова альтернатива автомобіля здасться оазою спокою. Зібрали п’ятірку найпроблемніших дизельних двигунів, які зроблять вас майже щоденним відвідувачем СТО. Звісно, для нас — це не поганий варіант. Однак, ми завжди дбаємо про клієнта і радимо йому, як обійти різні халепи під час вибору автівок.
1. Volkswagen 2.0 TDI (EA189): димова завіса і несподіванки
Моделі: VW Passat B7, Audi A4, Skoda Superb (2008–2015)
Головна біда — це DPF. Якщо бачите білий дим із вихлопу — це не туман із фільму жахів, а забитий сажовий фільтр. А тут ще й EGR, який живе своїм життям. Не обійдеться і без оливи, яка постійно протікатиме, коли двигун раптом «втомиться» і перестане працювати на повну. Що ж, у кожного свій рівень витривалості.
2. Renault/Nissan 1.5 dCi (K9K): або якісне пальне, або порожній гаманець
Моделі: Renault Megane, Duster, Nissan Qashqai (до 2015)
Цей мотор не терпить компромісів. Хочете їздити — заливайте лише якісне пальне. Інакше інжектори Delphi почнуть влаштовувати постійні концерти. А ще будьте готові до: закоксованого EGR, турбіни, яка зникає, як зарплата після свят, і ранків у морози, коли стартер крутить, а мотор каже: «Вибач. Але сьогодні без мене».
3. Ford 2.0 TDCi (PSA): союз, у якому примхи дорожчі за надійність
Моделі: Ford Mondeo, S-Max (2008–2014)
Цей двигун — лише для поціновувачів справжніх сюрпризів. Чому загуділа турбіна? Куди щезла потужність? А ще — DPF, який ображається навіть на погоду, та емоційна електроніка, де «check engine» — це вже частина інтерфейсу, а не тривожний сигнал.
4. Opel 2.0 CDTI: коли проводка й турбіна не порозумілися
Моделі: Insignia, Astra J, Zafira
На папері — надійний. А от в житті — EGR зависає, услід за ним погано працюють ще й клапани, а проводка всякчас грає в лотерею з водієм. Іноді здається, що кожна система цього дизеля живе окремим життям. Та ні, не здається, так воно насправді і є!
5. BMW 2.0d (N47): мотор, що розтягує ваше терпіння і ланцюг
Моделі: BMW X1, 3 Series, 5 Series (до 2014)
Цей двигун — легенда, але не через потужність, а через ланцюг ГРМ, який витягується вже після 100 тис. км. Причому не просто витягується, а ще й вимагає, щоб двигун негайно зняли та замінили. Ну, і класика жанру: олива зникає, турбіна стогне, паливна система натякає, що має вкрай дорогі смаки.
Як не потрапити в пастку, обираючи автівку на дизелі?
Перевіряйте VIN — чи бували в ДТП? Є відгуки? Почитайте.
Діагностика перед купівлею — обов’язкова. Навіть якщо продавець каже, що «все працює як годинник».
Сервісна історія — дивіться уважно. Якщо пробіг магічно зменшився — щомога тікайте від такого автомобіля!