Згодом ремінь ГРМ зношується і може порватися. Тому його потрібно регулярно міняти, щоб уникнути дорогого ремонту двигуна.
Коли потрібно міняти ремінь ГРМ?
Інтервал заміни ременя ГРМ вказано в керівництві з експлуатації вашого автомобіля. Зазвичай це становить 60-120 тисяч кілометрів пробігу. Хоч визначити майбутній обрив ременя складно, оскільки він може статися раптово. Однак є деякі непрямі ознаки, на які варто звернути увагу:
- Сторонні шуми: Скрегіт, стукіт або свист з-під капота, особливо під час запуску двигуна або збільшення обертів;
- Зміна звуку двигуна: Двигун працює нерівно, з'явилися пропуски запалювання;
- Сліди мастила або антифризу на ремені: Це може свідчити про протікання і пошкодження сальників, що може прискорити знос ременя;
- Тріщини, потертості або розшарування на ремені: При візуальному огляді можна помітити пошкодження ременя;
- Сліди зносу на роликах і натягувачі: Ці деталі також схильні до зносу і можуть вказувати на те, що ремінь скоро вийде з ладу;
- Погіршення динаміки автомобіля: Двигун втрачає потужність, автомобіль гірше розганяється;
- Утруднений запуск двигуна: Двигун може заводитися насилу або глухнути на холостих обертах;
- Перевірка індикатора «Check Engine»: Індикатор, що загорівся, може сигналізувати про різні проблеми, зокрема і про проблеми з ГРМ.
За появи таких ознак краще звернутися до СТО, де вам запропонують нову альтернативу для заміни цієї деталі.
Типи ременів ГРМ - Який вибрати і чому?
Звісно, під час звернення на ремонт ви можете дізнатися докладніше про різні види ременя ГРМ і підібрати найоптимальніший для себе.
Слід зауважити, що спочатку застосовувалися тканинні ремені, які з часом поступилися місцем міцнішим гумовотканинним аналогам. Сучасні двигуни вимагають ще більшої надійності і точності, тому в сучасних автомобілях все частіше використовуються ремені з синтетичних матеріалів, таких як скловолокно або арамідні волокна. Для додаткової міцності та стабільності деякі виробники застосовують металеві вставки. Крім того, сучасні тенденції спрямовані на використання профілезгинальних ременів, які можуть адаптуватися до різних конструкцій двигунів.
Ремені ГРМ можна класифікувати за кількома ознаками:
- Матеріал: тканинні, гумовотканинні, синтетичні, з металевими вставками;
- Профіль: гладкі або зубчасті;
- Конструкція: стандартні або профілезгинальні.
Синтетичні ремені, завдяки своїй високій міцності та зносостійкості, сьогодні є найбільш поширеним варіантом. Зубчастий профіль забезпечує точнішу синхронізацію роботи двигуна, особливо у високооборотних моторах. Профільногнучкі ремені дають змогу спростити конструкцію ГРМ і підвищити її надійність.
Вибір ременя ГРМ - відповідальний крок, від якого залежить надійність роботи двигуна. Тому в цьому питанні під час заміни ременя ГРМ слід прислухатися до порад досвідчених автомеханіків і віддавати перевагу ременям тільки від перевірених виробників.
Додаткові елементи системи ГРМ
Для забезпечення надійної роботи ременя ГРМ використовуються додаткові елементи, такі як напрямні ролики і натягувачі. Вони дають змогу підтримувати оптимальне натяжіння ременя і запобігають його передчасному зносу.
Регулярна заміна ременя ГРМ відповідно до рекомендацій виробника - запорука довгої і безпроблемної роботи двигуна. А негайне звернення до автосервісу за симптомів неполадки з ним вбереже від подальшого серйозного ремонту двигуна.