Промивка каталізатора своїми руками - чи варто це робити?

09.10.2024
Каталізатор - це пристрій, який встановлюється у вихлопній системі автомобіля для очищення вихлопних газів реакцією окислення і відновлення. Але з часом стільники каталізатора можуть забиватися незгорілими залишками палива і піддаватися механічному пошкодженню. У результаті ефективність системи вихлопу знижується і потрібна промивка каталізатора, його заміна або видалення.

Головними ознаками того, що каталізатор не виконує свою функцію, є:

  • втрата потужності двигуна або навіть його зупинка на холостому ходу
  • збільшення споживання палива
  • ускладнений запуск двигуна

Чищення каталізатора своїми руками: можливі наслідки 

Промивання каталізатора може бути механічним і хімічним. Чищення каталізатора своїми руками може мати низку ризиків:

  1. При самостійному знятті каталізатора можна з необережності пошкодити його або суміжні деталі.
  2. Для хімічного очищення необхідно правильно підібрати засіб, щоб він не був занадто агресивним і не пошкодив стільники. Крім того існує ризик хімічного отруєння.
  3. Механічно можна обробляти дрібним наждачним папером, але керамічні стільники дуже легко деформуються від натискання. І видалити нагар із внутрішніх порожнин таким методом не вийде.
  4. Найрадикальніший спосіб - це пробити каталізатор наскрізь, що повністю позбавить його функціоналу і спровокує підвищене споживання палива. 
  5. Спроби "прочищення" каталізатора багаторазовим різким стартом і зупинкою двигуна закінчуються, як правило, руйнуванням сот через температурне і динамічне навантаження. 

Оптимальний вихід - професійна промивка каталізатора на ТурбоСТО!

Щоб не ризикувати і не створювати нових проблем, краще звернутися за допомогою до фахівців. Ми на нашому автосервісі "ТрубоСТО" насамперед визначаємо точну причину виникнення негативних симптомів. Для дизельних авто виключаємо проблеми з сажовим фільтром, оскільки від нього залежать інші вузли. Але і з каталізатором не радимо відкладати. Тверді частинки зруйнованого наповнювача, потрапляючи в циліндр, можуть спровокувати задири. А для їх усунення потрібен буде капітальний ремонт. 

Якщо під час діагностики з'ясовується, що каталізатор безнадійно зруйнований, а не забитий, то здебільшого його видаляють. Заміна на новий - це досить дорога послуга. За цілісності стільників ми проводимо очищення спеціальними розчинами і гідродинамічним способом, що дає змогу вичистити деталь зсередини. У результаті потік повітря не має перешкод і функціональність автомобіля відновлюється.

А для того, щоб підтримувати цей ефект, ми в ТурбоСТО радимо регулярно перевіряти каталізатор, не чекаючи появи негативних симптомів.

Поділіться статтею