Дизель "троїть": докладне розслідування!

09.10.2024
Двигун можна порівняти з оркестром - він має працювати злагоджено. Але що робити, якщо один з "інструментів" - циліндр - раптово замовкає ? Це може призвести як до ледве чутного збою, так і до явної вібрації, що нагадує барабанний дріб.

Симптоми, на які варто звернути увагу

Саме по собі троїння - це ситуація, коли в одному з циліндрів двигуна порушується нормальне згоряння суміші, що призводить до таких ознак:

  • Вібрація на холостому ходу: немов невидимий диригент втратив контроль над оркестром
  • Зміна кольору, звуку і ритму вихлопних газів: це суміш сизого диму, неритмічного гуркотіння і незвичного запаху.
  • Підвищена витрата пального: автомобіль різко починає споживати більше при тому ж ритмі їзди
  • Втрата потужності: двигун не тягне, немов йому не вистачає сил
  • Складнощі під час запуску: потрібно більше часу, щоб "налаштуватися"

Не варто панікувати! Троїння - це не вирок, а лише привід придивитися до свого автомобіля. Найкраще це, звісно, робити в такому спеціалізованому сервісі, як ТурбоСТО. Тут можна отримати детальну консультацію і безкоштовну діагностику двигуна.  

Основні причини троїння двигуна

  1.  Зниження компресії

До цього призводить природний знос, адже з часом компресійні кільця та інші компоненти зношуються, послаблюючи "стиснення" в циліндрі. А також спровокувати може неправильне встановлення ГБЦ - після ремонту нова прокладка може змінити ступінь стиснення, "збиваючи" роботу двигуна.

  • Несправність свічок розжарення 

Якщо швидко рушати з місця, то двигун буде "спотикатися", поки не прогріється. Також через неповне згоряння пального в умовах низьких температур у циліндрі може виникати чорний/темно-сірий вихлоп.

  • Проблеми з подачею пального

Може спостерігатися несправність ПНВТ, адже не забезпечується достатній тиск, "розлагоджуючи" роботу форсунок. Також причиною може бути їх засмічення, що перешкоджає рівномірному надходженню палива. А неправильне регулювання кута запалювання може провокувати "збої" в синхронізації подачі пального та роботи поршня.

Як ми проводимо діагностику дизельного двигуна на ТурбоСТО

  • Візуальний огляд: перевірка цілісності деталей, стану свічок розжарення, на предмет відсутності витоків
  • Вимірювання компресометром: допоможе визначити тиск у циліндрах
  • Перевірка форсунок: стендова діагностика покаже "проблемні" елементи
  • Комп'ютерна діагностика: за допомогою сканера можна виявити помилки в роботі системи управління двигуном

Після виявлення точної причини троїння дизельного двигуна застосовуються такі заходи для його усунення:

  • Заміна зношених деталей - компресійних кілець, форсунок, ПНВТ.
  • Регулювання кута запалювання для відновлення синхронізації подачі палива.
  • Ремонт або заміна свічок розжарення, що дасть змогу забезпечити оптимальний прогрів двигуна.

І запам'ятайте!!!

Троїння - не просто прикра вібрація, а сигнал про потенційно серйозні проблеми. І тільки своєчасна діагностика і ремонт допоможуть продовжити термін служби двигуна. Але не слід займатися самодіагностикою і тим паче ремонтом, краще звернутися до спеціалізованого автосервісу.

 

Поділіться статтею