Навіщо потрібна електро турбіна?
Провідні автовиробники впевнені, що звичайну турбіну можна поліпшити. Американський Garrett запропонував приєднати до турбіни невеликий електродвигун, що живиться від джерела напруги, який прокручуватиме колесо на малих обертах двигуна. Це здавалося оптимальним виходом для вирішення головної проблеми турбокомпресора - автолагу. Водій міг би не витрачати зайвий час на розгін, а також глушити двигун швидше. Просто краса, чи не так?
Виділяють кілька варіантів електротурбін:
- Турбіна з електродвигуном, який може працювати і як двигун, і як генератор
- Турбіна + електрокомпресор, але ця схема не пристосована під зарядку АКБ
- Окрема турбіна і малопотужний електродвигун у впускній системі, але така система не може забезпечити всмоктування великих об'ємів повітря.
Також електротурбіна може допомогти виробникам автомобілів відповідати новим екологічним нормам.
Чому масового переходу на електротурбіни не буде?
Здавалося б переваги електро турбіни на автомобіль очевидні, але черги в сервісах швидше на ремонт і діагностику класичних агрегатів, а не на заміну. На маркетплейсах вже є великий асортимент нових вузлів, але їх можна назвати просто "вентиляторами". Багато, хто ризикнув, підтверджують висновки керівника відділу розробок Garrett. Під час випробувань з'ясувалося, що обіцяне 10%-ве підвищення паливної ефективності реалізувалося лише на 2-4%. І високу вартість електротурбіни + витрати на її установку це не виправдовує від слова зовсім.
Тож ідея, звісно, хороша, але потребує ще істотних доопрацювань і досліджень, бо поки що показує обіцяні результати тільки на тестових зразках Garrett, Volkswagen, Audi, Mercedes-Benz та інших. Тому найближчим часом не варто очікувати на сплеск популярності електротурбін і не варто відкладати ремонт турбін, якщо відчули симптоми неполадок.
Електротурбіна поки на лаві запасних
Вторинний ринок не може зараз запропонувати споживачеві гідний за характеристиками варіант через недопрацювання самої конструкції основними виробниками. Період "обкатки" та усунення всіх недоліків ще не пішов і гриф "експериментальна технологія" поки не знято. Звісно, найближчим часом після внесення доопрацювань в електрику подібні агрегати можна буде встановлювати на свій автомобіль без побоювань.
Але поки ми чекаємо чергової перемоги електротурбованого автомобіля Renault на Формулі 1, не варто забувати про свій традиційний турбокомпресор і списувати його з рахунків.
Адже він вже підтвердив свою ефективність на практиці, як і наш сервіс ТурбоСТО в питанні його обслуговування і ремонту.