Що потрібно знати про клапан управління турбіною?
Потужність, яку створює мотор з турбонаддуванням, прямо залежить від кількості повітря, що надходить до циліндрів. На кількість повітря також впливають показники вологості, температури, часу запалювання й т. ін.
Зростання тиску наддування – дієвий та простий метод збільшення обсягів повітря, що надходять до мотора. Від нього залежить вихідна потужність двигуна.
Попри таку простоту методики досягнення додаткової потужності, в процесі важливі розумні межі. У будь-якого мотора є механічні обмеження. Постійне зростання тиску призведе до виходу з ладу.
Саме для контролю тиску й потрібний вакуумний клапан турбіни (або датчик наддування). Його завдання – не допустити перевищення рівня температурної та механічної напруги елементів мотора. Клапан в прямому сенсі продовжує експлуатаційний термін компонентів.
Види клапанів
Є декілька клапанів для керування турбіною:
-
- електромагнітний пристрій, що працює за електромеханічним принципом. Може відкривати або перекривати прохідні перетини, регулюючи потік повітря;
- зовнішній (байпасний) – інтегрований в мотори надпотужних авто (400 кінських сил і більше);
- внутрішній – встановлений в більшості дизельних автомобілів. Для оптимізації рівня тиску заслінка пропускає частину відпрацьованих газів. При закритій заслінці тиск зростає.
Принцип функціонування клапана турбіни
У всіх моторах з турбонаддуванням передбачений вбудований контроль наддування в одній з доступних форм. Принцип роботи в будь-якому випадку – пневматичний. Щоб розібратися в принципі функціонування клапана управління турбіною, потрібно знати конструкцію системи турбонаддування. У більшості турбокомпресорів перепускний клапан інтегрований в корпус.
Він випускає необхідний обсяг вихлопу, забезпечуючи стабільну швидкість обертання турбінного валу. Таким чином контролюється рівень наддування, без критичних перевищень. Завдяки клапану тиск не росте, не перевищує критичних показників, а турбіна не виходить з ладу.
Клапан управління турбіною – частина пневмосистеми й управляється за допомогою заслінки. Для нагнітання до приводу спрямовується тиск з компресора через шланг. Якщо тиск наддування зростає, засувка відкривається. Таким чином сповільнюється зростання тиску, аж до стабілізації рівня та закриття кришки. Якщо система належним чином підключена та налагоджена, вона точно регулює тиск.
Дізнатись більше: Заміна клапана управління турбіни