Турбіна «жене» масло, якщо будь-який фактор порушує нормальні процеси: будь то подача повітря, робота підшипників або обертання вала. Причини збільшення витрати мастила не завжди криються в турбіні. Вони можуть бути прямими й непрямими. Важливо розібратися та знайти їх, інакше навіть заміна турбокомпресора не вирішить проблему.
Турбіна «їсть» мастило: прості причини
Для початку, потрібно виключити їх. Усунення простих причин просте і недороге. Що потрібно зробити:
- Перевірити на чистоту повітряний фільтр, за необхідності замінити.
- Проконтролювати чистоту забірного патрубка.
- Переконатися в герметичності корпусу фільтра. Якщо вона була порушена – доведеться знімати й чистити всі патрубки та впускний колектор.
Якщо все в порядку, а це буде продовжуватись – потрібно переконатися, що в систему залите відповідне мастило. Якщо це не так, або рівень недостатній, турбіна вийде з ладу. Важлива й своєчасна заміна. Щоб збільшити ресурс агрегата, потрібно міняти мастило згідно з рекомендаціями виробника, а краще – на 10% частіше (наприклад, через 9 тис. км замість рекомендованих 10 тис.).
Турбіна може гнати масло через забиті масляні патрубки. Тому важливо переконатися в їх чистоті. Вони забиваються через несвоєчасну заміну мастила.
Турбіна жене масло: складні причини
Декілька факторів, через які може виникати розглянутий ефект:
- зношення компонентів мастильного насоса, зношування деталей двигуна;
- сухий старт турбіни через неправильне встановлення;
- тривалий простій авто;
- забруднення мастила;
- витік мастила через обрив мастилопроводу;
- несправність редукційного клапана.
До складних причин відносять механічні пошкодження турбокомпресора: наприклад, в результаті удару при ДТП або через потрапляння на лопаті стороннього предмета. Зазвичай це свідчить про необхідність заміни турбіни: ремонту вона не підлягає.
Витік масла з турбіни: чому це відбувається
Часто причина саме у витоку, й не завжди вона пов'язана з дефектами агрегата. Причини:
- рівень мастила вищий за норму;
- тиск всередині мотора через зношування циліндро-поршневої групи;
- засмічення каталізатора;
- зменшення діаметра зливного патрубка.
Як не допустити проблеми
Найчастіше турбіна їсть масло через перевищення рівня тиску в картері мотора. Щоб цього не відбувалося, потрібна профілактика:
- заміна мастила й фільтра за графіком;
- діагностика повітряного фільтра, навіть коли ще не відпрацьований його ресурс;
- регулярний огляд повітряного патрубка, кришки корпусу;
- чистка патрубків, що йдуть від турбіни;
- використання рекомендованого виробником мастила, фірмових фільтрів.
Тече турбіна: що робити
Відповідь одна: заїхати на СТО та провести професійну діагностику турбіни. Річ в тому, що якісно перевірити й зробити відновлення турбіни можна тільки в спеціалізованих умовах, із заводським обладнанням. Звертатися до фахівців краще негайно: чим раніше виявлено проблему, тим дешевшим (у багатьох випадках) буде її розв’язання.