Чому турбіна «жене» або «їсть» масло?

09.10.2024
Якщо турбіна «їсть» або «жене» масло, це свідчить про поломку й необхідність швидкого ремонту або навіть заміни агрегата. Зношені елементи турбіни призводять до втрати потужності, спаду динаміки автомобіля, необхідності доливати масло через кожну тисячу кілометрів пробігу.

Турбіна «жене» масло, якщо будь-який фактор порушує нормальні процеси: будь то подача повітря, робота підшипників або обертання вала. Причини збільшення витрати мастила не завжди криються в турбіні. Вони можуть бути прямими й непрямими. Важливо розібратися та знайти їх, інакше навіть заміна турбокомпресора не вирішить проблему.

Турбіна «їсть» мастило: прості причини

Для початку, потрібно виключити їх. Усунення простих причин просте і недороге. Що потрібно зробити:

  1. Перевірити на чистоту повітряний фільтр, за необхідності замінити.
  2. Проконтролювати чистоту забірного патрубка.
  3. Переконатися в герметичності корпусу фільтра. Якщо вона була порушена – доведеться знімати й чистити всі патрубки та впускний колектор.

Якщо все в порядку, а це буде продовжуватись – потрібно переконатися, що в систему залите відповідне мастило. Якщо це не так, або рівень недостатній, турбіна вийде з ладу. Важлива й своєчасна заміна. Щоб збільшити ресурс агрегата, потрібно міняти мастило згідно з рекомендаціями виробника, а краще – на 10% частіше (наприклад, через 9 тис. км замість рекомендованих 10 тис.).

Турбіна може гнати масло через забиті масляні патрубки. Тому важливо переконатися в їх чистоті. Вони забиваються через несвоєчасну заміну мастила.

Турбіна жене масло: складні причини

Декілька факторів, через які може виникати розглянутий ефект:

  • зношення компонентів мастильного насоса, зношування деталей двигуна;
  • сухий старт турбіни через неправильне встановлення;
  • тривалий простій авто;
  • забруднення мастила;
  • витік мастила через обрив мастилопроводу;
  • несправність редукційного клапана.

До складних причин відносять механічні пошкодження турбокомпресора: наприклад, в результаті удару при ДТП або через потрапляння на лопаті стороннього предмета. Зазвичай це свідчить про необхідність заміни турбіни: ремонту вона не підлягає.

Витік масла з турбіни: чому це відбувається

Часто причина саме у витоку, й не завжди вона пов'язана з дефектами агрегата. Причини:

  • рівень мастила вищий за норму;
  • тиск всередині мотора через зношування циліндро-поршневої групи;
  • засмічення каталізатора;
  • зменшення діаметра зливного патрубка.

Як не допустити проблеми

Найчастіше турбіна їсть масло через перевищення рівня тиску в картері мотора. Щоб цього не відбувалося, потрібна профілактика:

  • заміна мастила й фільтра за графіком;
  • діагностика повітряного фільтра, навіть коли ще не відпрацьований його ресурс;
  • регулярний огляд повітряного патрубка, кришки корпусу;
  • чистка патрубків, що йдуть від турбіни;
  • використання рекомендованого виробником мастила, фірмових фільтрів.

Тече турбіна: що робити

Відповідь одна: заїхати на СТО та провести професійну діагностику турбіни. Річ в тому, що якісно перевірити й зробити відновлення турбіни можна тільки в спеціалізованих умовах, із заводським обладнанням. Звертатися до фахівців краще негайно: чим раніше виявлено ​​проблему, тим дешевшим (у багатьох випадках) буде її розв’язання.

Поділіться статтею