Існує два основних типи ТНВД:
- Механічні працюють за принципом ручного регулювання подачі палива.
- Електронні використовують електронний блок управління (ЕБУ) для контролю подачі палива відповідно до навантаження на двигун.
Збільшення подачі палива в ТНВД - це поширена практика серед автолюбителів, які хочуть підвищити потужність двигуна або зменшити витрату пального. Досить часто, після таких маніпуляцій, автомобіль приїжджає на ремонт паливної системи.
Чи варто збільшувати подачу пального на ТНВД самостійно?
Перед тим, як йти на такий крок, слід зважити всі “за” і “проти”. У механічних ТНВД збільшення подачі пального на форсунки можна здійснити шляхом відкручування налаштувальних гвинтів або регулювальної рейки. Але недоліками цієї зміни можуть бути:
- Збільшення викидів шкідливих речовин. Пальне, що не згорає повністю, утворює шкідливі речовини, які потрапляють в атмосферу.
- Пошкодження двигуна. Надлишок палива може призвести до перегрівання двигуна і пошкодження його компонентів.
- Погіршення динаміки автомобіля. Через неправильне горіння пального двигун може втратити потужність і динаміку.
В електронних ТНВД слід просто перепрошити електронний блок управління (ЕБУ). Однак, слід бути готовим до наступного:
- Порушення роботи ЕБУ. Неправильна прошивка може призвести до несправності ЕБУ і втрати контролю над роботою двигуна.
- Пошкодження двигуна. Надлишок пального може призвести до перегрівання двигуна і пошкодження його компонентів.
Самоналаштування ТНВД найчастіше призводить до серйозних поломок. В ТурбоСТО ми досить часто стикаємося з наслідками таких маніпуляцій, після яких доводиться відновлювати плунжер або нагнітальний клапан. Сьогодні практично на всіх нових сучасних двигунах встановлені електронні насоси, і здійснити збільшення подачі пального можна лише при чіткому його встановленні на місце після ремонту. Якщо ви не впевнені, що зможете точно це реалізувати, то краще не ризикувати і звернутися безпосередньо в автосервіс або майстерню.