У чому ж різниця між літнім і зимовим дизелем? І чому так важливо не плутати їх?
По-перше, потрібно зауважити, що народна назва «солярка» не є коректною. Солярка - солярове масло, яке має вищу температуру кипіння і саме по собі більш в'язке, ніж дизельне пальне. Але ця назва прижилася, і сьогодні часто дизельне пальне іменують соляркою.
Щодо видів дизельного пального, то їх існує два:
- ДПЛ - дизельне пальне літнє
- ДПЗ - дизельне пальне зимове
Основна різниця між цими видами полягає в температурі замерзання. Літня солярка «кам'яніє» вже за -5°C, а ось її зимова «сестра» здатна витримати морози до -20°C і нижче. Тому якщо ви використовуватимете ЛДП взимку, то це гарантує вам закупорку фільтрів, втрату потужності, а то й ремонт паливної системи.
Зимове пальне містить спеціальні депресорні присадки. Вони знижують температуру застигання і забезпечують безперебійну роботу двигуна навіть у лютий мороз. Використовувати зимове ДП влітку можна, але не варто. Через нижчу в'язкість воно може призвести до втрати потужності і зростання вихлопної токсичності.
Чому не можна використовувати пальне не за сезоном?
Багато хто думає, що «зимове» дизельне пальне стане ідеальним варіантом у літню спеку. Але не все так просто!
- «Зимова» солярка містить більше сірки. За високих літніх температур вона перетворюється на агресивну речовину, що атакує ваш двигун. Меркаптанова сірка не згорає повністю, осідаючи в паливній системі і «отруюючи» її. Форсунки, фільтри засмічуються, а з часом можливий навіть їхній повний вихід з ладу.
- Зимове ДП менш в'язке. Це підходить для зими, коли потрібно зберегти плинність при морозі. А влітку така «рідина» не забезпечить належного змащення деталей, що труться, прискорюючи їх знос.
- Заливати «зимову» солярку влітку можна тільки в крайньому разі! І що довше ви їздитимете на ній, то вищий ризик проблем із двигуном.
А якщо з присадкою?
Присадки - речовини, які розраховані на екстрені ситуації або якщо водій просто не впевнений у якості горючої рідини.
Багато водіїв, не бажаючи чергувати пальне, обирають метод додавання в літнє ДП спеціальних присадок, які мають допомогти зберегти його плинність навіть у лютий мороз. Але використання присадок - крайній захід! В ідеалі потрібно заправлятися «правильним» пальним, що відповідає сезону.
І для цього є низка логічних обґрунтувань:
- Важливо суворо дотримуватися інструкції. Дозування присадок може відрізнятися у різних виробників, і перебір - не найкращий друг вашого двигуна.
- Не потрібно лити в бак антигель, якщо там уже є фірмові присадки. Ефект може бути непередбачуваним, а в гіршому випадку - згубним.
- Слід пам'ятати, що розчинники і моторне мастило - найлютіші вороги антигелю! Вони не тільки погіршують його властивості, а й можуть призвести до поломки паливної системи.
А що стосується складу, то він хоч і допомагає в екстрених ситуаціях, особливої користі двигуну не приносить.
Код «червоний»?!
«Запам'ятайте: якщо раптом влітку ви помилково заправите свій автомобіль зимовим дизельним пальним, то він від цього не постраждає»
Але ось літнє пальне в зимовий час - це зовсім інша справа. Наслідки цього доведеться вирішувати ремонтним шляхом через кілька місяців. Але хай там що, зимову, і літню солярку краще купувати тільки у перевірених постачальників, щоб уникнути промивання ПС і капітального ремонту двигуна.