Яка різниця? - Про відмінності літнього і зимового дизельного пального

09.10.2024
Яка різниця? - Про відмінності літнього і зимового дизельного пального
Зміна сезонів у нашій країні - це справжнє випробування для дизельних двигунів. Найбільша кількість проблем виникає, звісно ж, взимку. Тоді звичайна солярка перетворюється на... кисіль, а мотор починає поводитися нестабільно. Для того, щоб полегшити життя водіям, передбачено «літнє» і «зимове» дизельне пальне (ДП).

У чому ж різниця між літнім і зимовим дизелем? І чому так важливо не плутати їх?

По-перше, потрібно зауважити, що народна назва «солярка» не є коректною. Солярка - солярове масло, яке має вищу температуру кипіння і саме по собі більш в'язке, ніж дизельне пальне. Але ця назва прижилася, і сьогодні часто дизельне пальне іменують соляркою.

Щодо видів дизельного пального, то їх існує два:

  • ДПЛ - дизельне пальне літнє
  • ДПЗ - дизельне пальне зимове

Основна різниця між цими видами полягає в температурі замерзання. Літня солярка «кам'яніє» вже за -5°C, а ось її зимова «сестра» здатна витримати морози до -20°C і нижче. Тому якщо ви використовуватимете ЛДП взимку, то це гарантує вам закупорку фільтрів, втрату потужності, а то й ремонт паливної системи.

Зимове пальне містить спеціальні депресорні присадки. Вони знижують температуру застигання і забезпечують безперебійну роботу двигуна навіть у лютий мороз. Використовувати зимове ДП влітку можна, але не варто. Через нижчу в'язкість воно може призвести до втрати потужності і зростання вихлопної токсичності.

Чому не можна використовувати пальне не за сезоном?

Багато хто думає, що «зимове» дизельне пальне стане ідеальним варіантом у літню спеку. Але не все так просто!

  1. «Зимова» солярка містить більше сірки. За високих літніх температур вона перетворюється на агресивну речовину, що атакує ваш двигун. Меркаптанова сірка не згорає повністю, осідаючи в паливній системі і «отруюючи» її. Форсунки, фільтри засмічуються, а з часом можливий навіть їхній повний вихід з ладу.
  2. Зимове ДП менш в'язке. Це підходить для зими, коли потрібно зберегти плинність при морозі. А влітку така «рідина» не забезпечить належного змащення деталей, що труться, прискорюючи їх знос.
  3. Заливати «зимову» солярку влітку можна тільки в крайньому разі! І що довше ви їздитимете на ній, то вищий ризик проблем із двигуном.

А якщо з присадкою?

Присадки - речовини, які розраховані на екстрені ситуації або якщо водій просто не впевнений у якості горючої рідини.

Багато водіїв, не бажаючи чергувати пальне, обирають метод додавання в літнє ДП спеціальних присадок, які мають допомогти зберегти його плинність навіть у лютий мороз. Але використання присадок - крайній захід! В ідеалі потрібно заправлятися «правильним» пальним, що відповідає сезону.

І для цього є низка логічних обґрунтувань:

  • Важливо суворо дотримуватися інструкції. Дозування присадок може відрізнятися у різних виробників, і перебір - не найкращий друг вашого двигуна.
  • Не потрібно лити в бак антигель, якщо там уже є фірмові присадки. Ефект може бути непередбачуваним, а в гіршому випадку - згубним. 
  • Слід пам'ятати, що розчинники і моторне мастило - найлютіші вороги антигелю! Вони не тільки погіршують його властивості, а й можуть призвести до поломки паливної системи.

А що стосується складу, то він хоч і допомагає в екстрених ситуаціях, особливої користі двигуну не приносить.

Код «червоний»?!

«Запам'ятайте: якщо раптом влітку ви помилково заправите свій автомобіль зимовим дизельним пальним, то він від цього не постраждає»  

Але ось літнє пальне в зимовий час - це зовсім інша справа. Наслідки цього доведеться вирішувати ремонтним шляхом через кілька місяців. Але хай там що, зимову, і літню солярку краще купувати тільки у перевірених постачальників, щоб уникнути промивання ПС і капітального ремонту двигуна.  

Поділіться статтею