Давайте розберемося, чи можна самому якісно відремонтувати турбокомпресор та які ризики ховаються на шляху.
Ремонт турбіни своїми руками на дизелі та бензиновому двигуні
Відмінностей у самому ремонті дизельних та бензинових агрегатів небагато, хоча самостійне відновлення бензинових нагнітачів повітря можна назвати легшим. На це є кілька причин:
- На бензинових двигунах не встановлюються турбіни зі змінною геометрією (а значить, їх не треба додатково налаштовувати)
- Їх можна балансувати не лише на стенді, а й за допомогою ручного вакуумного пістолета.
- Вони рідше оснащені електронним актуатором (який необхідно додатково програмувати).
Важливо! Враховуючи загальну складність ремонту, ми рекомендуємо обмежитися самостійною заміною картриджа як найголовнішого елемента турбіни. Тоді вам не доведеться окремо міняти крильчатку, вал, підшипники чи ремкомплект. Також не знадобиться балансувати агрегат після збирання – картриджі продаються заздалегідь відбалансованими на заводі.
По суті, ви просто поміняєте "начинку" і поставите її назад у старий корпус. Це цілком можна зробити в умовах гаража.
У чому ж полягає ризик самостійного ремонту турбіни?
Навіть за такого підходу (заміни картриджа) вас все одно підстерігає пара ризиків:
- Купівля неякісного/підробленого картриджа. На ринку існує 3-5 надійних брендів (Jrone, Powertec Turbo, MSG, Melett, TurboParts), яким і варто віддати перевагу. Зверніть увагу на наявність фірмової упаковки, гарантії та балансувального звіту.
- Попадання бруду та сторонніх тіл всередину турбокомпресора. При збірці турбіни важливо дотримуватися чистоти, так як навіть дрібні частинки бруду, що потрапили всередину, призводять до швидкого зношування деталей. Також у равлики часто потрапляють сторонні предмети, що викликають механічні пошкодження лопатей крильчатки та підшипників. Тому для збірки рекомендуємо виділити окремий стіл, накритий чистою клейонкою або скатертиною.
Якщо ризиків можна уникнути, то деяких проблем, що виникають наприкінці – навряд. І випливають вони із самого виду турбіни:
- Якщо у вас турбіна зі змінюваною геометрією, після збирання її обов'язково треба балансувати на спеціальному стенді, тому що при розбиранні заводські налаштування збиваються.
- Наявність електронного актуатора (сервоприводу) передбачає обов'язкове регулювання за допомогою програматора.
Ці дії неможливо виконати у гаражі, не маючи спеціального обладнання. Що ще раз пояснює, чому не можна повноцінно ремонтувати турбіну самостійно.
Висновки
Навіть якщо ви добре знаєте улаштування автомобіля та турбокомпресора зокрема, ми б не рекомендували виконувати його відновлення самотужки. Такий ремонт може призвести як до незначних змін у роботі агрегату, так і серйозних наслідків – порушення геометрії, пошкодження крильчатки, деформації клапана регулювання тиску (актуатора).
У більш складних випадках неполадки з турбіною є ознакою серйознішої проблеми – наприклад, з двигуном ДВС, який із нею тісно пов'язаний. І без професійної діагностики тут не обійтись.
Сподіваємося, аргументи вище відповідають на питання, чи небезпечно ремонтувати турбіну самому.
Щоб не наражати машину на марний ризик, рекомендуємо звернутися в спеціалізований автосервіс. У ТурбоСТО майстри проведуть ретельну діагностику турбіни та виконають її регенерацію, використовуючи сучасне європейське обладнання та якісні комплектуючі.