Падіння обертів двигуна: шукаємо винних!

09.10.2024
Як ви реагуєте, коли автомобіль втрачає колишню жвавість розгону? Замість цього він ледве плентається, а стрілка тахометра мляво падає... Найімовірніше, з підозрою - "Щось уже зламалося, ламається просто зараз або зламається от-от!" Проведімо розслідування і з'ясуємо, чому різко починають падати оберти двигуна, і що робити в цій ситуації.

Головний підозрюваний - це...

Насамперед під підозру потрапляє паливна система. Адже саме вона може подавати недостатню кількість палива, що не дає автомобілю розігнатися на повну. Залежно від типу двигуна причини можуть бути такими:

  • Бензиновий: перевірте бензонасос - можливо, його ресурс закінчується. Не забудьте про механізм розподілу пального: інжектор, карбюратор або моновпорскування - всі потребують турботи.
  • Дизельний: тут проблеми можуть бути з паливною апаратурою і форсунками. Забиті розпилювачі або несправні плунжерні пари ПНВТ - і ось вам втрата потужності.

Якщо під час діагностики на СТО підозри на паливку справдилися, то найчастіше застосовуються такі заходи:

  • Регулюється кут запалювання. Приведення цього параметра у відповідність може вирішити питання із запізнілою реакцією автомобіля на команду "Газ!"
  • Усувається підсмоктування повітря. Дизелі особливо чутливі до цього. Неякісні ущільнювачі або тріщини в шлангах подачі пального можуть бути причиною протруєння, що знижує потужність.
  • Проводиться заміна паливного фільтра в разі підтвердження його забитості. Це обов'язкова процедура, як для бензинових, так і для дизельних двигунів.

Хто наступний?

Система запалювання теж може підкинути проблем і проявлятися в такому:

  • Двигун починає троїти. Винуватцями можуть бути свічки запалювання, котушка запалювання або високовольтні дроти.
  • Некоректний газорозподіл. Інжекторні двигуни примхливі до ременя ГРМ. Після його заміни не забудьте перевірити мітки газорозподільного механізму.
  • Несправний датчик. Він може посилати невірні дані ЕБУ, через що двигун працюватиме нестійко.

Також слід виключити проблеми з подачею повітря. А для цього потрібно раз на пів року міняти повітряний фільтр, адже збіднення паливно-повітряної суміші призводить до падіння обертів.

Забитий, але не забутий свідок...

І наостанок ми залишили вихлопну систему, адже вона теж безпосередньо може впливати на жвавість і швидкість відгуку автомобіля.

  • Забитий каталізатор у бензинових двигунах заважає відпрацьованим газам покинути двигун. Рішення - заміна каталізатора (або його видалення, але цей варіант підходить не всім).
  • У дизелях забивається фільтр сажі. Промивання або заміна - ось ваш порятунок. У ТурбоСТО після чистки сажового фільтра йому повертається 98% продуктивності і він може сміливо виконувати свої функції, не впливаючи на оберти двигуна.

Завершальне слово

У будь-якому разі, якщо ви помітили зміни у жвавості автомобіля, необхідно провести якісну експертну діагностику, щоб уникнути серйозної поломки і відповідно дорогого ремонту. Рання діагностика - запорука швидкого та недорогого ремонту, в основному це регулювання або заміна витратних матеріалів. Але довіряти все ж варто тільки досвідченим і статусним сервісам, де нададуть повну правдиву інформацію про стан вашого автомобіля, а також гарантію на виконані роботи.

Поділіться статтею