Головний підозрюваний - це...
Насамперед під підозру потрапляє паливна система. Адже саме вона може подавати недостатню кількість палива, що не дає автомобілю розігнатися на повну. Залежно від типу двигуна причини можуть бути такими:
- Бензиновий: перевірте бензонасос - можливо, його ресурс закінчується. Не забудьте про механізм розподілу пального: інжектор, карбюратор або моновпорскування - всі потребують турботи.
- Дизельний: тут проблеми можуть бути з паливною апаратурою і форсунками. Забиті розпилювачі або несправні плунжерні пари ПНВТ - і ось вам втрата потужності.
Якщо під час діагностики на СТО підозри на паливку справдилися, то найчастіше застосовуються такі заходи:
- Регулюється кут запалювання. Приведення цього параметра у відповідність може вирішити питання із запізнілою реакцією автомобіля на команду "Газ!"
- Усувається підсмоктування повітря. Дизелі особливо чутливі до цього. Неякісні ущільнювачі або тріщини в шлангах подачі пального можуть бути причиною протруєння, що знижує потужність.
- Проводиться заміна паливного фільтра в разі підтвердження його забитості. Це обов'язкова процедура, як для бензинових, так і для дизельних двигунів.
Хто наступний?
Система запалювання теж може підкинути проблем і проявлятися в такому:
- Двигун починає троїти. Винуватцями можуть бути свічки запалювання, котушка запалювання або високовольтні дроти.
- Некоректний газорозподіл. Інжекторні двигуни примхливі до ременя ГРМ. Після його заміни не забудьте перевірити мітки газорозподільного механізму.
- Несправний датчик. Він може посилати невірні дані ЕБУ, через що двигун працюватиме нестійко.
Також слід виключити проблеми з подачею повітря. А для цього потрібно раз на пів року міняти повітряний фільтр, адже збіднення паливно-повітряної суміші призводить до падіння обертів.
Забитий, але не забутий свідок...
І наостанок ми залишили вихлопну систему, адже вона теж безпосередньо може впливати на жвавість і швидкість відгуку автомобіля.
- Забитий каталізатор у бензинових двигунах заважає відпрацьованим газам покинути двигун. Рішення - заміна каталізатора (або його видалення, але цей варіант підходить не всім).
- У дизелях забивається фільтр сажі. Промивання або заміна - ось ваш порятунок. У ТурбоСТО після чистки сажового фільтра йому повертається 98% продуктивності і він може сміливо виконувати свої функції, не впливаючи на оберти двигуна.
Завершальне слово
У будь-якому разі, якщо ви помітили зміни у жвавості автомобіля, необхідно провести якісну експертну діагностику, щоб уникнути серйозної поломки і відповідно дорогого ремонту. Рання діагностика - запорука швидкого та недорогого ремонту, в основному це регулювання або заміна витратних матеріалів. Але довіряти все ж варто тільки досвідченим і статусним сервісам, де нададуть повну правдиву інформацію про стан вашого автомобіля, а також гарантію на виконані роботи.