Якщо є 100%-а ймовірність, що турбіна вийшла з ладу без впливу зовнішніх чинників, можна розглянути одну з причин такої проблеми.
Є чотири основні чинники поломок турбонагнітачів:
- Використання забрудненого мастила.
- Малий рівень мастила.
- Експлуатація агрегата в екстремальному режимі.
- Пошкодження внутрішніх деталей турбіни.
Розглянемо ці фактори докладніше, а також підкажемо, що робити в кожному окремому випадку.
Причини поломки турбіни: забруднене мастило
Цей фактор найпоширеніший з тих, що провокують зношення підшипників. Досить агрегату довго попрацювати на відпрацьованому мастилі, й на підшипниках виникнуть механічні пошкодження: вибоїни, відколи, ознаки втоми металу.
Як розв’язати проблему: замінити зношені підшипники та інші пошкоджені деталі турбокомпресора.
Низький рівень мастила
Якщо турбіна отримує недостатньо мастила, виникнуть пошкодження. Недолік змащення викликає підвищене тертя та перегрів рухомих елементів. Постраждають в першу чергу підшипники й вал турбіни. Низький рівень мастила може бути викликаний закоксованістю трубок або потраплянням в мастило палива, охолоджувальної рідини. Це значно погіршує характеристики мастила.
Як розв’язати проблему: замінити пошкоджені деталі, провести заміну мастила, встановити новий фільтр.
Експлуатація в екстремальному режимі
Надмірне навантаження турбіни провокує механічні пошкодження деталей компресора. Головною причиною, як нескладно здогадатися, є перегрів. В першу чергу страждають підшипники та крильчатка.
Як розв’язати проблему: тільки в один спосіб – замінити пошкоджені деталі.
Пошкодження деталей турбіни
Найчастіше проблема виникає через попадання в робочу область сторонніх предметів. Навіть невеликий об'єкт може призвести до серйозних поломок, привести в непридатний стан основних компонентів, зруйнувати лопаті й вал турбокомпресора. Наприклад, попадання в турбіну паперу або тканини з часом призведе до пошкодження лопатей та навіть часткового руйнування металу.
Як розв’язати проблему: замінити пошкоджені елементи. Якщо відновлення турбіни неможливе – замінити агрегат на новий або якісно відновлений.
Свист, кольоровий вихлоп, шум, збільшення витрати мастила та палива – причини, що вказують на поломку турбіни. Виявивши їх, краще без зволікання звертатися на СТО для діагностики. Немає безпечних способів для самостійного визначення причин поломок та реставрації турбін. Це повинні робити професіонали, використовуючи заводське обладнання.