Ремонт чи заміна рульової рейки: що обрати?

09.10.2024
Рульова рейка - це важливий компонент, який забезпечує зв'язок між кермом і колесами, дозволяючи швидко реагувати на дорожню ситуацію. Коли ця деталь виходить з ладу, то водієві доводиться докладати більше зусиль для обертання керма. Якщо в авто встановлений гідропідсилювач, то можуть виникнути додаткові шуми та витік мастила в районі його розташування. Також часто відмічається поява люфту у кермі, якого раніше не було. 

Діагностика несправностей рульової рейки

Тільки так визначається, можна обійтись ремонтом чи необхідна повна заміна деталі.  Для цього автомобіль підіймають на підйомник, рейку знімають і відправляють на очищення, щоб оцінити фактичний стан деталі. Потім на стенді до неї приєднують шланги, щоб відтворити реальну картину роботи системи і виявити збої.

Варіанти розв'язання проблеми з рульовою рейкою

Після оцінки стану рейки є два шляхи повернення дієздатності цього вузла:

  • придбання нової деталі. Цей варіант необхідний, якщо велика кількість деталей має сліди серйозного зношення чи пошкодження. Але слід мати на увазі, що оригінальна рейка вартуватиме досить дорого. Аналог буде звісно дешевшим, але не набагато, та ще й потребуватиме часу на замовлення і доставку. В таких серйозних сервісних автосервісах, як ТурбоСТО намагаються максимально зберегти оригінальні деталі і роблять заміну в крайньому разі, проводячи ремонт рульової рейки на сервісі.
  • ремонт “рідної” деталі. Якість роботи залежить від професіоналізму майстра, але це можна визначити тільки після ремонту. Якщо після закінчення гарантійного терміну до роботи деталі є зауваження, то краще звернутися за роз'ясненнями.  

Найчастіші несправності рульової рейки

  1. Шток. Ця деталь часто виходить з ладу. Відбувається знос кільця ущільнювача поршня, деформація зубців, пошкодження робочої площини. У більшості випадків замінюють шток новим.
  2. Корпус деталі. Пошкодження корпусу найчастіше виникають в автомобілях з гідропідсилювачем і вимагають спеціальних умінь для відновлювальних робіт..
  3. Корозія може пошкодити всі металеві елементи. Залізо псується під впливом продукту конденсації, на нього налипає бруд, зубці вкриваються прошарком нальоту. Корозія валу може призвести до витоку рідини. Якщо гумові кожухи пропускають вологу або втратили цілісність, їх потрібно відновити.

Також часто буває комбінація різноманітних поломок, які потребують негайного відновлення, адже тільки справна рульова рейка може забезпечити слухняність машини і її негайний відгук в будь-якій критичній ситуації.

Поділіться статтею