Підсмоктування повітря в паливну систему дизельного авто - проблема, з якою стикається кожен водій такого автомобіля.
До чого може призвести повітряний затор?
Якщо одним словом, то до катастрофи. Адже пальне подається нерівномірно і в недостатньому обсязі, а саме завдяки йому відбувається змащення ПНВТ та форсунок. Від цього машина змушена заводитися на залишках пального, яке швидко згоряє і призводить до падіння обертів. Робота насоса “всуху” призводить до надмірного тертя комплектуючих, через що металева стружка може потрапляти в систему та руйнувати інші вузли. Тому при перших ознаках стороннього повітря у системі дизельного автомобіля необхідно звертатися до спеціалістів для його видалення. Інакше це може спровокувати серйозні поломки та значні витрати на ремонти.
Основні симптоми потрапляння повітря в паливну систему
- легкий”холодний” запуск двигуна та нестабільне подальша робота;
- можливе періодичне троїння та вібрація двигуна;
- млявий відгук на педаль газу;
- зниження результативності заведення від стартера;
- остання крапля - авто неможливо завести навіть з буксира.
Так, звісно, такі ознаки можуть свідчити і про інші поломки. Але якщо проблеми з роботою двигуна проявляються одразу після запуску, то це 100% закоркованість зайвим повітрям.
Як повітря потрапляє в паливну систему?
Повітря може потрапити насправді з різних місць, багато що залежить від “віку” транспортного засобу, інтенсивності його експлуатації та регулярності технічних робіт. Найпоширенішими причинами заповітреності паливної системи є:
- нещодавні ремонтні роботи;
- порушення герметичності паливних магістралей для подачі пального або їх корозія, особливо зворотного напрямку;
- пошкодження ущільнювальних з'єднань, розтріскування гумових паливних шлангів або хомутів;
- проблеми з ущільненням вала привода або кришки самого насоса.
Застрахуватися або передбачити заповітрення системи в принципі неможливо, але при регулярній перевірці автомобіля можна помітити початкові симптоми та навіть не доводити до появи чітких ознак закоркованості повітрям. Але проводити як діагностику в разі конкретних скарг, так і періодичну перевірку необхідно тільки у спеціалістів кваліфікованого автосервісу.
Видалення повітряного корку
Є кілька найпопулярніших способів того, як прокачати повітря в паливній системі дизеля:
- Через штуцер “обратки” за допомогою вакуумного насоса відкачується повітря до тих пір, доки не почне йти саме пальне. Після цього двигун запускається;
- Через знімання шланга подачі пального з ТНВД і відсмоктування заповітреного дизеля до стану його щільного потоку. Після прокачки двигуна залишки повітря буде видалено;
- Через отвір болта кріплення фільтра, куди заливається трохи пального, та ослаблення гайки штуцера. Завдяки запуску двигуна зайве повітря вийде з бризками пального з-під форсунок.
Але слід пам'ятати, що наявність повітря в паливній системі може трапитися навіть при непошкоджених паливних магістралях та інших елементах. Наприклад, якщо ви змушені були “дотягти” певну відстань на «сухому» баку, то повітря автоматично всмокталося насосом і потрапило у форсунки. Тому краще заправляти машину не пізніше того, як загорілася лампа на панелі приладів.