“Геть звідси!” - Як вигнати повітря з дизельної системи

09.10.2024
Власники авто з дизельним двигуном змушені приділяти його обслуговуванню більше часу, адже він вимогливіший та вередливіший. Але це з надлишком компенсується його економічністю та потужністю. 

Підсмоктування повітря в паливну систему дизельного авто - проблема, з якою стикається кожен водій такого автомобіля. 

До чого може призвести повітряний затор?

Якщо одним словом, то до катастрофи. Адже пальне подається нерівномірно і в недостатньому обсязі, а саме завдяки йому відбувається змащення ПНВТ та форсунок. Від цього машина змушена заводитися на залишках пального, яке швидко згоряє і призводить до падіння обертів. Робота насоса “всуху” призводить до надмірного тертя комплектуючих, через що металева стружка може потрапляти в систему та руйнувати інші вузли. Тому при перших ознаках стороннього повітря у системі дизельного автомобіля необхідно звертатися до спеціалістів для його видалення. Інакше це може спровокувати серйозні поломки та значні витрати на ремонти.

Основні симптоми потрапляння повітря в паливну систему 

  • легкий”холодний” запуск двигуна та нестабільне подальша робота;
  • можливе періодичне троїння та вібрація двигуна;
  • млявий відгук на педаль газу;
  • зниження результативності заведення від стартера;
  • остання крапля - авто неможливо завести навіть з буксира.

Так, звісно, такі ознаки можуть свідчити і про інші поломки. Але якщо проблеми з роботою двигуна проявляються одразу після запуску, то це 100% закоркованість зайвим повітрям.

Як повітря потрапляє в паливну систему?

Повітря може потрапити насправді з різних місць, багато що залежить від “віку” транспортного засобу, інтенсивності його експлуатації та регулярності технічних робіт. Найпоширенішими причинами заповітреності паливної системи є:

  • нещодавні ремонтні роботи;
  • порушення герметичності паливних магістралей для подачі пального або їх корозія, особливо зворотного напрямку;
  • пошкодження ущільнювальних з'єднань, розтріскування гумових паливних шлангів або хомутів; 
  • проблеми з ущільненням вала привода або кришки самого насоса.

Застрахуватися або передбачити заповітрення системи в принципі неможливо, але при регулярній перевірці автомобіля можна помітити початкові симптоми та навіть не доводити до появи чітких ознак закоркованості повітрям. Але проводити як діагностику в разі конкретних скарг, так і періодичну перевірку необхідно тільки у спеціалістів кваліфікованого автосервісу. 

Видалення повітряного корку

Є кілька найпопулярніших способів того, як прокачати повітря в паливній системі дизеля:

  1. Через штуцер “обратки” за допомогою вакуумного насоса відкачується повітря до тих пір, доки  не почне йти саме пальне. Після цього двигун запускається;
  2. Через знімання шланга подачі пального з ТНВД і відсмоктування заповітреного дизеля до стану його  щільного потоку. Після прокачки двигуна залишки повітря буде видалено; 
  3. Через отвір болта кріплення фільтра, куди заливається трохи пального, та ослаблення гайки штуцера. Завдяки запуску двигуна зайве повітря вийде з бризками пального з-під форсунок.

Але слід пам'ятати, що наявність повітря в паливній системі може трапитися навіть при непошкоджених паливних магістралях та інших елементах. Наприклад, якщо ви змушені були “дотягти” певну відстань на «сухому» баку, то повітря автоматично всмокталося насосом і потрапило у форсунки. Тому краще заправляти машину не пізніше того, як загорілася лампа на панелі приладів.

Поділіться статтею