Яка різниця? – Про відмінності літнього та зимового дизельного палива

14.05.2024
Зміна сезонів у нашій країні – це справжнє випробування для дизельних двигунів. Найбільше проблем виникає, звичайно ж, взимку, коли звичайна солярка перетворюється на… кисіль, а мотор починає вести себе нестабільно. Для того, щоб полегшити життя водіям передбачено "літнє" та "зимове" дизельне паливо (ДП).

У чому ж різниця між літнім та зимовим дизелем? І чому так важливо не плутати їх?

По-перше, слід зауважити, що народна назва “солярка” не є коректною. Солярка – солярова олія, яка має вищу температуру кипіння і сама по собі більш в'язка, ніж дизельне пальне. Але ця назва прижилася, і сьогодні часто дизельне паливо називають соляркою.

Щодо видів дизельного палива, то їх існує два:

  • ДТЛ – дизельне літнє паливо;
  • ДТП – дизельне паливо зимове.

Основна різниця між цими видами полягає у температурі замерзання. Літня солярка "кам'яніє" вже при -5°C, а ось її зимова "сестра" здатна витримати морози до -20°C і нижче. Тому якщо ви використовуватимете ЛДТ взимку, то це гарантує вам закупорку фільтрів, втрату потужності, а то й ремонт паливної системи.

Зимове паливо містить спеціальні депресорні присадки. Вони знижують температуру застигання та забезпечують безперебійну роботу двигуна навіть у лютий мороз. Використовувати зимове ДП влітку можна, але не варто. Через нижчу в'язкість воно може призвести до втрати потужності та зростання вихлопної токсичності.

Чому не можна використовувати паливо за сезоном?

Багато хто думає, що “зимове” дизельне паливо стане ідеальним варіантом у літню спеку. Але не все так просто!

"Зимова" солярка містить більше сірки. При високих літніх температурах вона перетворюється на агресивну речовину, яка атакує ваш двигун. Меркаптанова сірка не згоряє повністю, осідаючи в паливній системі та отруюючи її. Форсунки, фільтри засмічуються, а згодом можливий навіть їхній повний вихід з ладу.
Зимова ДП менш в'язка. Це підходить для зими, коли потрібно зберегти плинність при морозі. А влітку така "рідина" не забезпечить належного мастила деталей, що труться, прискорюючи їх знос.
Заливати "зимову" солярку влітку можна лише у крайньому випадку! І чим довше ви їздитимете на ній, тим вищий ризик проблем з двигуном.

А если с присадкой?

Присадки – вещества, которые рассчитаны на экстренные ситуации или если водитель просто не уверен в качестве горючей жидкости.

Многие водители, не желая чередовать топливо, выбирают метод добавления в летнее ДТ специальных присадок, которые должны помочь сохранить его текучесть даже в лютый мороз. Но использование присадок – крайняя мера! В идеале нужно заправляться “правильным” топливом, соответствующим сезону.

И для этого есть ряд логических обоснований:

  • Важно строго следовать инструкции. Дозировка присадок может отличаться у разных производителей, и перебор – не лучший друг вашего двигателя.
  • Не нужно лить в бак антигель, если там уже есть фирменные присадки. Эффект может быть непредсказуемым, а в худшем случае – пагубным. 
  • Следует помнить, что растворители и моторное масло – злейшие враги антигеля! Они не только ухудшают его свойства, но и могут привести к поломке топливной системы.

А что касается состава, то он хоть и помогает в экстренных ситуациях, особой пользы двигателю не приносит.

Код “красный”?!

“Запомните: если вдруг летом вы по ошибке заправите свой автомобиль зимним дизельным топливом, то он от этого не пострадает.”  

Но вот летнее топливо в зимнее время – это совсем другое дело. Последствия этого придётся решать ремонтным путем через несколько месяцев. Но как бы там ни было зимнюю, и летнюю солярку лучше приобретать только у проверенных поставщиков, чтобы избежать промывки ТС и капитального ремонта двигателя.  

Поділіться статтею