Масляне голодування турбіни двигуна

09.10.2024
Масляним голодуванням турбіни називають ситуацію, коли рівень мастила стає нижчий від нормального. Якщо проблему вчасно не виправити, вона призведе до перегріву турбонагнітача, повної або часткової поломки. Масляне голодування актуально для всіх видів моторів із турбіною.

Як розпізнати масляне голодування?

Виявити проблему не складно – за кількома ознаками. Але річ в тому, що ці ознаки неоднозначні, й можуть вказувати на інші види поломок. Тому, підозрюючи масляне голодування, краще для початку перевірити рівень мастила й перевірити показники індикатора мастила. Особливо це потрібно зробити, якщо:

  •  
    • автомобіль сіпається в процесі їзди;
    • вихлоп стає синім;
    • в моторі чути свист або гучний брязкіт.

 

Якщо проблема була виявлена ​несвоєчасно, й автомобіль довго експлуатувався на критично низькому показнику мастила, доведеться їхати на СТО. У таких ситуаціях краще комплексно провести діагностику турбіни та виконати ремонт.

До чого призведе масляне голодування?

Для турбіни згубним є навіть коротке масляне голодування. Досить припинити подачу мастила в турбіну на 4 секунди, щоб пошкодити вузли тертя. 8 секунд без мастила – й агрегат не підлягає відновленню.

Але це ще не все. Чим довше експлуатується турбований мотор з критично низьким рівнем мастила, тим більше коштів витратить власник на ремонт. Річ в тому, що в процесі такої експлуатації:

  •  
    • зношуються маслозйомні кільця;
    • заклинюють поршні;
    • ламаються колінвал й розподільчий вал;
    • деформуються корінні та шатунні вкладки;
    • і т.д.

 

Такий автомобіль – бомба уповільненої дії, оскільки він може спровокувати аварію на дорозі. Несвоєчасна заміна мастила в результаті несе багато ризиків: фінансових й не тільки.

Чому виникає масляне голодування?

Основні причини зниження рівня мастила в турбіні та системі в цілому:

  •  
    • Застосування неякісного мастила або оливи, які не підходить для двигуна цього типу.
    • Пошкодження насоса (або інших причин його неправильної роботи).
    • Засмітився мастильний фільтр.
    • Пошкодження циліндру, яке призвело до зносу двигуна.

 

Як не допустити проблеми?

Перше: використовувати тільки якісне мастило, рекомендоване виробником. Не існує універсального мастила. Неправильний вибір – вірний шлях до несправностей.

Друге: вчасно міняти мастило.  Двигуни, оснащені турбіною, потребують заміни мастила в середньому кожні 15 тис. км.

Третє: контролювати показники індикатора мастила. Вчасно доливати рідину, якщо лампочка починає блимати.

Категорично заборонено експлуатацію турбодвигуна за умови критично низьких показників мастила. Вал турбіни працює на вкрай високих швидкостях: набагато вище, ніж у двигуна. Якщо мастила мало – майже миттєво зносяться підшипники, відбудуться значні деформації, може статися обрив вала. Вчасно долити мастила – набагато дешевше, ніж реставрація турбіни, особливо після таких ушкоджень.

Поділіться статтею