Як розпізнати масляне голодування?
Виявити проблему не складно – за кількома ознаками. Але річ в тому, що ці ознаки неоднозначні, й можуть вказувати на інші види поломок. Тому, підозрюючи масляне голодування, краще для початку перевірити рівень мастила й перевірити показники індикатора мастила. Особливо це потрібно зробити, якщо:
-
- автомобіль сіпається в процесі їзди;
- вихлоп стає синім;
- в моторі чути свист або гучний брязкіт.
Якщо проблема була виявлена несвоєчасно, й автомобіль довго експлуатувався на критично низькому показнику мастила, доведеться їхати на СТО. У таких ситуаціях краще комплексно провести діагностику турбіни та виконати ремонт.
До чого призведе масляне голодування?
Для турбіни згубним є навіть коротке масляне голодування. Досить припинити подачу мастила в турбіну на 4 секунди, щоб пошкодити вузли тертя. 8 секунд без мастила – й агрегат не підлягає відновленню.
Але це ще не все. Чим довше експлуатується турбований мотор з критично низьким рівнем мастила, тим більше коштів витратить власник на ремонт. Річ в тому, що в процесі такої експлуатації:
-
- зношуються маслозйомні кільця;
- заклинюють поршні;
- ламаються колінвал й розподільчий вал;
- деформуються корінні та шатунні вкладки;
- і т.д.
Такий автомобіль – бомба уповільненої дії, оскільки він може спровокувати аварію на дорозі. Несвоєчасна заміна мастила в результаті несе багато ризиків: фінансових й не тільки.
Чому виникає масляне голодування?
Основні причини зниження рівня мастила в турбіні та системі в цілому:
-
- Застосування неякісного мастила або оливи, які не підходить для двигуна цього типу.
- Пошкодження насоса (або інших причин його неправильної роботи).
- Засмітився мастильний фільтр.
- Пошкодження циліндру, яке призвело до зносу двигуна.
Як не допустити проблеми?
Перше: використовувати тільки якісне мастило, рекомендоване виробником. Не існує універсального мастила. Неправильний вибір – вірний шлях до несправностей.
Друге: вчасно міняти мастило. Двигуни, оснащені турбіною, потребують заміни мастила в середньому кожні 15 тис. км.
Третє: контролювати показники індикатора мастила. Вчасно доливати рідину, якщо лампочка починає блимати.
Категорично заборонено експлуатацію турбодвигуна за умови критично низьких показників мастила. Вал турбіни працює на вкрай високих швидкостях: набагато вище, ніж у двигуна. Якщо мастила мало – майже миттєво зносяться підшипники, відбудуться значні деформації, може статися обрив вала. Вчасно долити мастила – набагато дешевше, ніж реставрація турбіни, особливо після таких ушкоджень.